Touroperators die fors inzetten op social media, zoals Facebook of Twitter, hebben pech. Het effect is te verwaarlozen. En als mensen een accommodatie ‘volgen’ dan doen ze dit voornamelijk vanwege kortingen en acties.
Dat blijkt uit een onderzoek van Marketingbureau Deniels onder 1.132 Nederlanders, waarin antwoord is gegeven op de vraag hoe de marketing en communicatie van accommodaties op Sociale Media invloed hebben op het zoek- en boekgedrag van gasten.
Deze uitkomst betekent overigens niet dat Sociale Media geen rol spelen bij het zoeken en boeken van een hotel, bungalow of camping. In tegendeel. Sociale beoordelingssites, zoals Zoover en Tripadvisor, en beoordelingen op boekingssites hebben veel invloed op het zoek- en boekgedrag bij doelgroepen tot 50 jaar.
Beoordelingen op boekingssites zijn daarnaast ook van invloed op het zoek- en boekgedrag van 50-plussers. Maar liefst 78% van de ondervraagden geeft aan dat ze belang hechten aan de beoordelingen van anderen. Daarnaast zijn berichten van ‘vrienden’ op Sociale netwerken, en specifiek Facebook, voor de 20-ers en 30-ers van invloed op het zoeken van een hotel, vakantiehuisje of campingplaats. [Bron: Vakantienieuws.nl]
Geen opmerkingen:
Een reactie posten